Vad har hänt?

Med mig?

Inte så mycket egentligen

Men, har haft fullt upp
Har varit i Landskrona och träffat lite doktorer
Blivit klämd på och tittad på
Fått information
Bestämt mig

Jag ska operera mig
Gastric by pass
De tror att det kan hjälpa min värk och lite andra sjukdomar jag har

Men var lite skeptisk ... hört så mycke negativt om det därade
Men det visade vara den andra operationen, den där de förminskade/klämde åt magsäcken
Här, ska man inte ha några besvär efter man läkt .. förutom att man inte kan äta så mycket åt gången

Passar mig fin fint .. Kan ju inte motionera eller så för att gå ner i vikt
Sattes oxå på förturs listan pga alla mina sjukdomar/krämpor.
Har jag tur, blir det runt jul

Min lillasyster som ÄLSKAR  mat blev förtvivlad ... Men, då kan du ju inte äta julamaten??
Who gives a shit ... egentligen
Kan min vardag bli bättre av att gå ner i vikt, så ... Och sen är jag ju inte fixerad vid mat

I går var jag o lämna blodprover
Nu blidde det en hel hög .. ska snart på min vanliga 1/2års kontrol av diabetesen, prover inför operation
så det blev väl en 12 rör som skulle fyllas

De första 6 gick bra ... sen tog blodet slut i ådran
Hon rotade runt lite me nålen, men nä ... kom inget
Då rotade vi lite till, sen gjorde det ont o jag sa åt na, byt ådra, du sprängde nog den

Sagt o gjor, bytte ådra
5 rör gick det på den .... sen samma visa ... men denne gången stack hon mig i nerven
OOOO fy för sören va de gjorde ont + hon sprängde den ådran med

Leta upp en ny
Meeen, sa hon, vad är detta? Nä, nu kom det igen ,,,, näää, nu tog de slut,.... nä, nu kom det igen

Hmm, var man tvungen att kolla ju, satt o glodde på en snygging som satt i väntrummet ju
Såg faktiskt rätt kul ut ... fyllde rören pumpvis ... först kom inget, sen poff, kom där en skvätt ... kom inget ..... kom en skvätt
Det såg faktiskt rätt kul ut, måste jag säga

Men jag fick fyllt på rören
halv bandage om armen pga av alla sticken
Körde hem till syrran tog en kopp kaffe
Pillade av bandaget o dog nästan av skratt

Jösses som jag såg ut .. ja, hon hade verkligen sprängt ådrorna
ser ut som om jag är misshandlad
Har sagt åt gubben att passa sig
E han inte snäll, ska jag visa armen för hans mor o säga att det var han

Nää ... nu ska jag in på onlinebandit.se och förbereda mig
Kör en lagtour i eftermiddag
Välkomna in o spela ni med

Fridens liljor gott folk

Kommentarer
Postat av: gattonero

gumman du behöver inte vara orolig över gastricbypass operationen, min väninna gjorde den i höstas, hon hom mådde jättebra från första stunden. Hon har nu gått ner 40 kg och ser ut som en helt ny människa. det enda man skall tänka på är att men skall äta varannan eller var tredje timme.

Många kramar Gattonero

2009-01-08 @ 11:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0