Oj, va länge sen ...

Jösses .... Vart ju länge sedan jag var här inne .... Så mycket har hänt ..

Min farmor blev dålig, så vi åkte jojo in o ut på akuten .... De var ju tvungna att skicka hem henne för MAS hade ju lagt ner några avdelningar, så de skulle få plats i trelleborg .... Fast tanten inte var frisk .... Så åkte hon hem och dagen efter var det dags igen .... i tre veckor höllt vi på

Sen tog min syster över, för jag o gubben äkte till Bergsjö :D
Weee, 102 mil upp i Sverige ...
Om skåne är platt ...... så är det inte det nån annanstans i alla fall

Vi var där en vecka .... Så underbart skönt ... Inga måsten .... Bara finnas till ...
Första kvällen blev jag lite täppt i näsan ... Tänkte inte så mycket på det
Gubben klaga på morgonen sen ... Sa att jag aldrig snarkat så jävligt förr
Extrema snarkningar när jag drog in, sen vissla det i näsan när jag andades ut
Kom på att det nog var allergin som spöka när jag vaknade ... Det kliade i näsan ... I ögonen ... Ända upp i hjärnan

For ner på byn för att leta ett apotek .... Hittade ett ... Och blev överlyckliga ... Vem kom ut från apoteket om inte sötnöten Ronja .... Weeeee ... Inte illa att träffa på en kändis 102 mil upp i sverige

Och för första gången i sommar fick vi äntligen grillat .... som vi njöt ...
Jag var överlycklig, hade en bra period när vi var uppe ... Fast, i ärlighetens namn, så gjorde jag inte så mycket
Var rädd för att jag skulle få ryggskott eller nåt, men det gick bra

Till helgen var det ridtävlingar ... så vi for dit för att kolla .... Och vi kom i rättan tid ... Fick tyvärr inte se Sus rida, men vi såg på när Bäbis red .... Och hon vann ......... *minivågen* .....

Sen körde vi hem på söndagen ..... Kändes vemodigt, skulle kunnat vara där en vecka till .... Minst ... fick ju inte chans att träffa alla riktigt ... synd
På måndagen var jag rejält trött, men var tvungen att handla, Tonåringarna hade länsat kylen o frysen o inte orkat handla hem nytt ...
På Tisdagen kollapsade jag .... sov hela dan .... Energin var helt borta
Onsdag ... Dax att åka till doktorn ... Fick nya piller att testa ... För att ta bort nervvärken .... Jösses, var två mil lång lista på biverkningar ... men det gick bra ... var rejält dåsig de första dagarna, men sen gick det bra ...

Blev så pigg att jag var for iväg o skulle hämta hem dottra min .... satte mig i bilen ... nös .... fick ryggskott ... Jösses amalia
Ett sånt löjligt sätt att få ryggskott på :D

Jaja, det var inte så allvarligt, som tur var ... Gick över på några dagars vila ...

Så blev dottern sjuk ... 40 graders feber o halsont .... iväg o satte oss på akuten i 3,5 timmar ..
Hon fick pencillin .... och äntligen i går kväll, så började det göra nytta och idag kan hon t.o.m svälja sitt eget saliv o febern är borta ....
Då ringde syrran: Vet du var jag ska, sa hon .... Jag ska till akuten .... Hennes påg hade spelat fotboll o landat fel på foten
Hon ringde senare på kvällen, igår asså, Som tur var, så var det bara en stukning

Pratade med min farmor idag ... hon börjar bli bättre .... Men nu börjar man bli rädd ... Vad ska hända härnäst??

I förrgår var arbetsterapeuterna hos mig ... ska få en arbetstol i köket o en sittbräda till badkaret ... De började prata om sätta handtag på toastolen, jag skulle få en strump pådragare, mm ..... Men då satte jag stopp ...
Så länge jag klarar det, vill jag inte ha nån hjälp. Risken är att man blir lat och då kan man bli sämre ... Plus, HANDTAG på toastolen???? Har man inte kännt sig handikappad eller gammal innan, så gör man det ju då .... Nä, nä ... De får tåla sig lite

Oki, det var en snabbgenomgång om vad som hänt ... Mina förhoppningar är att det ska gå fortlöpande i fortsättningen

Håll tummarna för våra atleter i OS ,,,, Det gör jag

Kärlek till alla
Puss i ljumsken

Kommentarer
Postat av: Lina

hoppas allt ordnar sig med din farmor!

kram

2008-08-14 @ 14:31:54
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: Ronja

hihi im the kändis :P

2008-08-14 @ 15:03:12
URL: http://sweetlikehell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0